Overslaan en naar de inhoud gaan

Wélke doelstellingen?

Cor Molenaar is een ‘CRM-goeroe’ die graag van buitenaf naar zijn vakgebied kijkt. Na wat sociologische bespiegelingen komt hij tegenwoordig op zijn vele spreekbeurten doorgaans tot de conclusie dat ‘de klant’ bij veel bedrijven nog steeds niet in zicht is. De recente politieke ontwikkelingen illustreren volgens hem mooi dat je keuzes moet maken omdat je anders makkelijk grip op de ‘klanten’ kwijtraakt.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Molenaar vindt dat nog te veel wordt gekeken naar het maximaliseren van de omzet van een product of van een klant. “Je moet je nu eens afvragen ‘waarom kopen klanten bij mij?’. Die vraag wordt eigenlijk niet gesteld. Waarom is het marktaandeel van Sony in Nederland groter dan dat van Philips?”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in