Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeven doodzonden en tien CRM-geboden

Robbert Bosch schrijft in Automatisering Gids van 6 februari dat een integrale aanpak van CRM vaak problematisch is. Hij stelt dat juist die aanpak een belangrijke oorzaak van teleurstellingen kan zijn. Aan de andere kant onderstreept hij het belang van een goede integratie van CRM-processen en het verbeteren van de afstemming en samenwerking tussen afdelingen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Over hoe je dat kunt bereiken is Bosch veel minder duidelijk, ondanks zijn advies om te zorgen voor een ‘cultuur waarin van werkvloer tot directieniveau aandacht is voor het bieden van een integrale klantervaring en andere integratievraagstukken’. Het is dus niet de vraag of een integrale aanpak noodzakelijk is, maar hoe zo’n integrale aanpak eruitziet. Daarbij geldt dat een integrale benadering slechts één van de vele aspecten is die een rol spelen bij het succesvol invoeren van CRM.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in