Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekopdracht lokt adverteerder

AOL, bijvoorbeeld, onderdeel van Time Warner, rapporteerde een daling van de inkomsten uit statische advertenties van 18 procent naar 191 miljoen dollar.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

De afgenomen belangstelling vertaalt zich ook in de prijzen van de online banners. Volgens onderzoeksbureau PubMatic is er sprake van een prijsdaling variërend van 23 tot 52 procent.

De groei zit daarentegen in zoekopdrachtgerelateerde advertenties. Google bijvoorbeeld zag zijn omzet in de Verenigde Staten vorig jaar stijgen met 30 procent.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in