Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekt en ruim de helft vindt niet

Liefst 35 procent van de gebruikers van overheidssites vindt niet wat hij zoekt, en 36 procent vindt het ‘min of meer’. De overheid bedient dus amper drie van de tien ‘klanten’ adequaat. In het jaaroverzicht dat gisteren uitkwam, wordt die 35 procent ‘alarmerend’ genoemd en met 36 procent half geholpenen erbij is het ‘nog alarmerender’. Eenvijfde geeft een onvoldoende. Gemiddeld scoort de e-dienstverlening 6,4; fysieke balies halen 8,2.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Dat de meeste overheden geen idee hebben hoe burgers hun site gebruiken en hoe content ze erover zijn, duidt evenmin op een scherpe gerichtheid op de vraagzijde van de elektronische overheidsdienstverlening.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in