Overslaan en naar de inhoud gaan

Girotel geteisterd door problemen

Amsterdam, 15.44 uur - Girotel, het elektronische loket van de Postbank, is vanaf gisteravond geruime tijd uit de lucht geweest. Pas in de loop van vandaag werd de dienstverlening weer op gang gebracht.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Volgens een woordvoerster van de Postbank komt het de laatste tijd vaker voor dat de dienst met storingen wordt geconfronteerd. De technische dienst van de bank besluit dan vaak om het hele systeem 'down' te brengen om het probleem te kunnen lokaliseren en dan op te lossen. Een bijkomend facet is, dat er steeds meer klanten komen die de online versie van Girotel willen gebruiken. Dit komt mede doordat onder Windows XP de offline versie van Girotel niet meer wordt ondersteund. Bij die offline versie kon een gebruiker op zijn gemak thuis de transacties die hij of zij wilde doen voorbereiden, om het resultaat dan in één keer door te zenden naar de centrale Girotel-computer. Deze werkwijze bespaarde aanzienlijk op telefoonkosten. (rak)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in