Overslaan en naar de inhoud gaan

Storing bij pinautomaten verholpen

Klanten van de Postbank hadden vanochtend enige tijd hinder bij het afrekenen met hun pinpas. Wegens een technische storing liepen betalingen niet via de bank, maar direct via Interpay, die het elektronisch betalingsverkeer in Nederland regelt.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Normaal geeft een bank zelf zijn fiat aan elke transactie. Die controle viel even weg. Postbankklanten konden daardoor nog wel geld pinnen, maar tot een bepaalde hoogte. Welk bedrag Interpay maximaal "autoriseerde", wil een woordvoerder van de organisatie niet zeggen. Interpay mag in zo'n situatie om veiligheidsredenen maar beperkte bedragen accepteren. Ook de Postbank noemt het bedrag niet. "Er loopt een gilde rond dat daar graag misbruik van zou willen maken", aldus een woordvoerster. Volgens haar duurde de storing van 10.15 tot 10.45 uur. Interpay daarentegen zegt dat de problemen al rond half tien begonnen. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in