Overslaan en naar de inhoud gaan

BlackBerry-maker RIM gokt op de cloud

Ruim tien jaar geleden stond Research In Motion (RIM), een bedrijf dat van oorsprong semafoons leverde, op een grote internetbeurs in de VS. Het Canadese bedrijf had op dat moment weinig meer dan een stoel en een staande tafel waarop de eerste generatie BlackBerry’s lagen uitgestald. De belangstelling was niettemin enorm, want die BlackBerry kon iets waartoe de meeste mobiele telefoons destijds niet in staat waren: e-mail ophalen en weergeven.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Daarvoor had RIM ook een bijpassend abonnement ontwikkeld, waarbij het gebruik van e-mail was inbegrepen. Vooral Amerikaanse bedrijven wisten niet hoe snel ze dit apparaat moesten omarmen. De groei is vanaf 2002 dan ook fenomenaal geweest: van 294.000 stuks in 2002 naar 19 miljoen dit jaar. De BlackBerry werd de zakelijke telefoon die iedereen moest hebben.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in