Overslaan en naar de inhoud gaan

IT-servicemanagement vooral een Europese occupatie

IT-servicemanagement (ITSM) is vooral een Europese gewoonte. Amerikanen doen het veel minder en geloven er ook nauwelijks in. In Azië en het Pacifisch gebied kijkt men er met beleefde belangstelling naar. Dit blijkt uit een rondvraag van Datamonitor in opdracht van IT-systeemintegrator Dimension Data onder 370 CIO's in veertien landen op vijf continenten.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

De antwoorden wijzen uit dat het gebruik van ITSM best practices voor het beheer van IT-diensten bij Europese bedrijven al jaren in volle gang is. Ondanks de geringere adoptie signaleerden de onderzoekers onder CIO’s in Azië en het Pacifisch gebied wel veel interesse in ITIL. Tweederde is positief over mogelijkheden van ITSM. Dat is veel meer dan in de Verenigde Staten, waar nog niet voor de helft van de respondenten positief is.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in