Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland blijft achter bij EU-gemiddelde op e-commerce-gebied

De Nederlandse bedrijven hebben in 2006 bijna 11 procent van hun omzet via e-commerce behaald. Het aandeel e-commerce is daarmee duidelijk harder gestegen dan in de voorgaande jaren. Toch bleef Nederland op dit gebied nog altijd achter bij het EU-gemiddelde van 12 procent, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Elektronische orders zijn de afgelopen jaren een steeds belangrijkere rol gaan spelen voor het Nederlandse bedrijfsleven. In 1999 realiseerden de bedrijven slechts iets meer dan 3 procent van hun omzet op deze manier. Sindsdien is dat opgelopen tot bijna 11 procent in 2006.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in