Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nederland blinkt uit in e-mailbeheer’

Den Haag, 13.05 - IT-managers bij Nederlandse financiële instellingen maken zich veel minder zorgen over e-mailbeheer dan hun collega’s in andere landen en kennen ook de kosten van hun infrastructuur beter. Tegelijkertijd voorzien ze wel vaker een toename van de kosten die gemaakt zullen worden om de problemen rond e-mail de komende drie jaar in de hand te houden.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Ook blijken de Nederlandse financiële instellingen door de bank genomen meer vertrouwen te hebben in hun mogelijkheden om problemen op gebieden als spam, virussen, hacking, phishing, archiveringsplicht en mailboxbeheer het hoofd te bieden. Het meest bezorgd over spam, virussen en hacking blijken de Fransen. De Amerikanen maken zich verhoudingsgewijs meer zorgen over phising, terwijl men in Engeland onzekerder is over archiveren en mailboxbeheer. Een en ander blijk uit onderzoek dat IT-dienstverlener BT door het bureau Mori liet uitvoeren onder IT-directeuren van 112 financiële instellingen in Europa en de Verenigde Staten. Onder de Nederlandse respondenten bleek de helft redelijk op de hoogte te zijn van de kosten van hun elektronische berichten-infrastructuur. Dat is aanmerkelijk gunstiger dan gemiddeld. Het slordigst blijkt men in Duitsland en Frankrijk waar, in beide gevallen, slechts 11 procent ondervraagden de kosten zegt te kennen. Wat men over het algemeen wel schijnt te weten is dat die kosten de komende drie jaar verder zullen toenemen. Over het geheel genomen is 65 procent van de ondervraagden die mening toegedaan, bij de Nederlanders ligt die consensus zelfs op 75 procent. BT’s Benelux-directeur Michel de Coster trekt overigens in twijfel of de respondenten het op dit laatste punt bij het rechte eind hebben: “Onze ervaring is dat de toekomstige kosten voor berichtenmanagement niet hoger hoeven te liggen. Ze zijn nu dikwijls onnodig hoog door gebrek aan integratie, overlap in netwerkgebruik, gebruik van meerdere datacenters en onvoldoende standaardisatie in gebruik en procedures”. (Rolf Zaal)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in