Overslaan en naar de inhoud gaan

RIM roemt Europese aandacht voor BlackBerry

– Research in Motion (RIM), het Canadese bedrijf achter het BlackBerry-verspreidingssysteem voor e-mail en de gelijknamige handcomputer, rapporteert sterke groei van de afzet in Europa en een groeiende belangstelling uit Azië. "Europa wordt de komende twaalf maanden onze belangrijkste groeimarkt", zei RIM's financieel directeur Dennis Kavelman gisteren op een Amerikaanse analistenbijeenkomst, waar persbureau Reuters verslag van doet.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Kavelman noemde vooral Groot-Brittannië als een land waar de BlackBerry opeens ook zijn weg vindt buiten de financiële en zakelijke wereld. Uit recente kwartaalcijfers van RIM blijkt dat er wereldwijd nu zo'n 1,65 miljoen abonnees op de dienst zijn, waarvan zich er 300.000 buiten Noord-Amerika bevinden. Een kwartaal eerder stokte dat laatstgenoemde getal op 200.000. De Nederlandse premier Jan Peter Balkenende is een bekende BlackBerry-gebruiker. RIM zegt te werken aan een BlackBerry-variant die ook overweg kan met draadloze lokale netwerken (WLan's) en met protocollen als telefonie over IP (VOIP). Dat systeem zou begin volgend jaar marktrijp zijn. (Thijs Doorenbosch) Zie ook:RIM ziet winst fors stijgen – 1 oktober 2004

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in