Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond: markt mobiele telefonie steeds ondoorzichtiger

Het is voor consumenten steeds lastiger een juiste keuze te maken bij de aanschaf van een abonnement voor een mobiele telefoon. Dat heeft een onderzoek van de Consumentenbond uitgewezen. De bond spreekt van een 'woud aan bundels, tarieven en acties'.

De markt is er ten opzichte van voorgaande studies ondoorzichtiger op geworden, aldus de Consumentenbond vrijdag. Volgens de consumentenorganisatie is het voor mensen moeilijk om het goedkoopste abonnement te kiezen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

,,Dat lukt alleen mensen die precies weten hoe laat en hoe lang ze bellen, hoe vaak ze naar vaste of mobiele nummers bellen en hoeveel sms-jes ze versturen.'' Volgens de bond zijn veel mensen zich daar vaak niet van bewust, terwijl een juiste keuze veel geld kan besparen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in