Overslaan en naar de inhoud gaan

Groen licht in VS voor overname DoubleClick door Google

Google heeft groen licht gekregen van de Federal Trade Commission (FTC) voor de overname van online-reclamebedrijf DoubleClick. Dat gebeurde na een onderzoek van acht maanden.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Vier van de vijf leden van de FTC achten het "onwaarschijnlijk" dat de inlijving door Google van DoubleClick tot "substantieel minder concurrentie" zal leiden. Concurrenten daarentegen vrezen dat de tandem Google-DoubleClick de markt voor internetreclame naar zijn hand zal kunnen zetten. Diverse privacyhoeders en juristen hebben daarnaast hun bezorgdheid uitgesproken over de mogelijke gevolgen van de overname voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in