Overslaan en naar de inhoud gaan

Japanse markt in malaise na 11 september

De Japanse producenten van hightech-goederen hebben sinds 11 september te kampen met een ware dip, zo meldt de Nikkei Weekly. De Japanse krant citeert premier Koizumi, die verwacht dat de consumenten tot ver in 2002 een aarzelend koopgedrag zullen vertonen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Zo'n gebrek aan vertrouwen bij de consument is gevaarlijk, het kan een neergaande economische spiraal alleen maar versterken. De export van Japan naar de VS is op een laag pitje komen te staan. Dit is vooral een klap voor de elektronica-industrie, die voor de helft van zijn inkomsten afhankelijk is van export naar de Verenigde Staten. Alleen aan de automobielindustrie lijkt de ellende geheel voorbij te gaan. Japanse automerken merken vrijwel niets van een slechte economische toestand. (rak)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in