Kerst goed voor 111 miljoen extra onlineomzet
Kerstbomen, cd's (vooral van Michael Bublé en Glennis Grace), kookspullen, lingerie en parfums zijn favoriete cadeaus, evenals e-readers en tablets. Ook smartphones en spelcomputers doen het goed.
"Opvallend is dat de cadeaus tijdens de kerstperiode een hogere waarde hebben dan tijdens de Sinterklaasperiode. Tijdens de feestdagen gunt de consument zichzelf blijkbaar meer luxe'', zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.
Voor de raming keken de onderzoekers naar de 3 weken in aanloop naar kerst. De totale onlineomzet komt dit jaar naar verwachting uit op ongeveer 10,5 miljard euro, 8 procent meer vergeleken met vorig jaar.
Sinterklaas is nog steeds het grootste onlinepakjesfeest in de decembermaand. Eerder deze maand raamde Thuiswinkel.org de extra omzet in de 5 weken voorafgaand aan het feest van de goedheiligman op 225 miljoen euro. Er werd in die periode wekelijks gemiddeld 47 procent meer omzet behaald dan in een normale week.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee