Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerst goed voor 111 miljoen extra onlineomzet

Dat is 39 procent bovenop de reguliere omzet. Vorig jaar was dit nog 32 procent extra omzet. Dat blijkt uit een maandag verschenen onderzoek van Thuiswinkel.org, PostNL en Blauw Research.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Kerstbomen, cd's (vooral van Michael Bublé en Glennis Grace), kookspullen, lingerie en parfums zijn favoriete cadeaus, evenals e-readers en tablets. Ook smartphones en spelcomputers doen het goed.


"Opvallend is dat de cadeaus tijdens de kerstperiode een hogere waarde hebben dan tijdens de Sinterklaasperiode. Tijdens de feestdagen gunt de consument zichzelf blijkbaar meer luxe'', zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.

Voor de raming keken de onderzoekers naar de 3 weken in aanloop naar kerst. De totale onlineomzet komt dit jaar naar verwachting uit op ongeveer 10,5 miljard euro, 8 procent meer vergeleken met vorig jaar.

Sinterklaas is nog steeds het grootste onlinepakjesfeest in de decembermaand. Eerder deze maand raamde Thuiswinkel.org de extra omzet in de 5 weken voorafgaand aan het feest van de goedheiligman op 225 miljoen euro. Er werd in die periode wekelijks gemiddeld 47 procent meer omzet behaald dan in een normale week.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in