Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart gebruikers vindt mobieltje te duur

Een kwart van de gebruikers van mobiele
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

telefonie is ontevreden over de kosten. Vodafone en KPN Mobile hebben wat dit betreft de meest ontevreden klanten. Telfort en T-Mobile mogen zich kostenvriendelijk noemen. Deze bevindingen staan in de nieuwste ICT Barometer van Ernst & Young. Uit het onderzoek blijkt dat, binnen de consumentenmarkt, het aspect kosten als meest bepalende factor voor de keuze van een mobieletelefonieaanbieder wordt gezien. Meer dan de helft (55 procent) van de ondervraagden kijkt het eerst naar de prijs. Pas daarna kijkt men naar de dekking die de aanbieder heeft. Het bereik is voor 52 procent van de abonnees bepalend. Ernst & Young vergaart zijn gegevens uit een vaste groep respondenten. Dat zijn mensen die over een aansluiting op internet beschikken en daarom zijn de resultaten niet volkomen representatief voor de hele Nederlandse bevolking. (rak)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in