Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren op internet blijft groeien

Aan advertenties online werd in het tweede kwartaal van dit jaar 2,37 miljard dollar besteed, 43 procent meer dan vorig jaar in het tweede kwartaal en 6,2 procent meer dan in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat blijkt uit cijfers van het New Yorkse Interactive Advertising Bureau.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Daarmee blijft het bestedingsniveau net als in het eerste kwartaal van dit jaar boven het voormalige hoogtepunt van 2,12 miljard dollar tijdens de top van de dotcom-hype, in het vierde kwartaal van 2000. Het was het zevende kwartaal op rij dat progressie werd geboekt, nadat in het derde kwartaal van 2002 het dieptepunt van 1,45 miljard dollar werd bereikt. Met name op consumenten gerichte advertenties zwengelen de groei aan. Die categorie is nu goed voor de helft van de bestedingen. Vorig jaar waren consumentenadvertenties goed voor 35 procent van de omzet. Zoekopdrachtgerelateerde advertenties beleefden geen bovengemiddelde groei en maken nog steeds 40 procent van de online-advertentieomzet uit. De omzet in e-mail-advertenties kromp verder van 4 naar 2 procent van de omzet. (Jelle Wijkstra)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in