Overslaan en naar de inhoud gaan

Betalen voor 'zwaar verkeer' op internet

Na de introductie voor de betaalde email van Yahoo en AOL komen Amerikaanse telecombedrijven met nieuwe ideeën. Ze willen geld gaan verdienen aan de transport van muziek en video, zo is te lezen op Planet.nl. Daarnaast willen zij bijhouden wat hun klanten zoal doen op internet.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Telecombedrijven als SBC en BellSouth willen de mogelijkheid om verkeer te splitsen naar prioriteit. Wie meer betaalt krijgt dan dus voorrang. Een voorbeeld dat BellSouth daarbij gaf: per gedownload iTunesliedje betaalt de downloader 5 tot 10 dollarcent heffing. En dat terwijl het verzenden slechts 1/10.000e dollar per MB kost voor het telecombedrijf, die daar dus woekerwinsten van duizenden procenten mee verdienen. (Jet Mok)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in