Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet goed voor kwart mediaconsumptie

Van alle tijd die de Nederlandse websurfer besteedt aan media gaat 24 procent naar internet. Bij jongeren tot 16 jaar ligt het aandeel zelfs op 27 procent. Dat blijkt uit onderzoek van MetrixLab, dat ruim tienduizend websurfers heeft ondervraagd op 36 verschillende websites.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Bracht de Nederlandse internetter in 2000 gemiddeld nog zo'n zes uur per maand op internet door, dit jaar is dat gestegen naar ruim 22 uur per maand. Mannen surfen maandelijks gemiddeld 6 uur meer dan vrouwen. Ruim 16 procent van de bezoeken vindt plaats vanaf het werk. Het belang van de bestedingen van adverteerders op het medium internet is te verwaarlozen. "Adverteerders lijken zich, bij de verdeling van hun mediabudgetten, nog niet erg bewust van het belang van internet", aldus een onderzoeker van MetrixLab. (esc)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in