Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet steeds belangrijker als advertentiemedium

Internet vestigt zich steeds meer als serieus advertentiemedium. Na de hype eind jaren negentig kiezen steeds meer bedrijven voor online advertising, blijkt uit het rapport Netto Mediabestedingen van BBC De Media en Reclame Bank over 2004. De zogenoemde 'mediabestedingen' van bedrijven richting de diverse sites nam vorig jaar toe met 67 procent.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Philips besteedde eind 2004 bij de introductie van de nieuwe huisstijl (sense and simplicity) al 10 procent van het mediabudget van 80 miljoen euro aan het adverteren via internet. Unilever, een van de grootste adverteerders van Nederland, kondigde onlangs aan 12 procent van het budget te gaan gebruiken voor internet. Dat percentage zou ten koste gaan van de televisie en de geschreven media. Over alle mediatypen bekeken daalden de netto mediabestedingen met 0,9 procent naar 4,05 miljard euro. Die daling komt voor rekening van de printmedia, maar het herstel van de advertentie-inkomsten van dit mediumtype lijkt ingezet, concluderen de opstellers van het rapport. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in