Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet vooral voor oriëntatie decemberinkopen

Nederlanders gebruiken internet steeds meer voor de aankopen voor sinterklaas en Kerstmis. Het medium dient vooral ter oriëntatie; voor de daadwerkelijke aankoop gaat het grootste deel van de mensen naar de winkel. Dat blijkt uit een representatief onderzoek onder vijfhonderd volwassen internetters van MarketResponse, dat de resultaten gisteren bekend heeft gemaakt.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Elf procent van de ondervraagden die cadeaus koopt, doet dit op internet. In totaal 27 procent zegt internet te gebruiken als middel om zich te oriënteren. Gemak dient de mens. Dat is volgens de onderzoekers de belangrijkste reden om inkopen te doen op internet. Ook noemden mensen de mogelijkheid om snel veel ideeën op te doen en het prijsvoordeel in vergelijking met het aanbod in de reguliere winkels. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in