Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier bedrijven domineren internet

AOL Time Warner, Microsoft, Yahoo en Napster domineren de tijd die Amerikaanse internetgebruikers op het web doorbrengen. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van Jupiter Media Metrix.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau besteden Amerikanen 50,4 procent van hun surftijd aan deze vier bedrijven. AOL Time Warner slokt hiervan 32 procent op, Microsoft 7,5 procent, Yahoo 7,2 procent en Napster 3,3 procent. Wie verantwoordelijk is voor de ontbrekende 0,4 procent kijktijd blijft onduidelijk. In maart 1999 trokken volgens Jupiter nog elf bedrijven de meeste aandacht van internetgebruikers naar zich toe. De vermindering van het aantal veelbekeken aanbieders van internetsites is onder andere het gevolg van fusies en overnames. (svm)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in