Overslaan en naar de inhoud gaan

Windows Vista voor detailhandel geen verkoophit

De Amerikaanse consument heeft veel minder interesse in de aanschaf van losse kopieën van Windows Vista dan in het eerste halfjaar na introductie bij Windows XP het geval was. Dat blijkt uit cijfers van de NPD Group, die de verkopen in Amerikaanse detailhandelszaken monitort. Van Windows Vista zijn het eerste halfjaar van beschikbaarheid bijna 60 procent losse kopieën minder verkocht dan van Windows XP in het eerste halfjaar van zijn bestaan.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Qua omzet is het verschil iets minder groot: Windows Vista bracht de eerste zes maanden ruim 40 procent minder in het winkellaatje dan Windows XP.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in