Brug tussen SAP en Microsoft Office bijna klaar
Versie 1.0, die zomer 2006 breed beschikbaar komt, faciliteert vier processen: budgetbewaking, time management, verlofbeheer en ‘organisational management’. Een manager kan bijvoorbeeld via Mendocino een rapport aanvragen waarin de uitgaven en de daarbij behorende budgetten grafisch worden weergegeven. Dit rapport krijgt hij als Excel-attachment. Als hij daarin nieuwe gegevens invoert, synchroniseert Mendocino deze aanpassingen vervolgens weer met SAP. Het invoeren van projecturen en vakantiedagen door medewerkers kan op vergelijkbare wijze via de Outlook-kalender voor verdere verwerking doorgesluisd worden naar SAP, evenals bijvoorbeeld personeelsgegevens, functioneringsverslagen en bonusvoorstellen van managers. Mendocino zal geen vervanging worden van de uitgebreidere functies voor ‘employee self service’ in SAP zelf. In versie 2.0 zullen wat ‘zwaardere’ processen worden aangepakt, zoals functies op het gebied van customer en supplier relationship management. Analist Bruce Richardson van AMR Research ziet in daarin de werkelijke ‘killer app’ van Mendocino. Office-gebruikers zullen toegangslicenties voor SAP moeten aanschaffen. De prijs daarvan is nog niet bekendgemaakt, maar zal relatief laag zijn, verwacht Richardson.