Google signaleert de tijdgeest
Opmerkelijk is dat meer dan de helft van de Nederlandse top-10 niet zozeer ‘woorden’ als wel sitenamen zijn. Kennelijk gebruiken mensen Google steeds vaker als alternatief voor browser-favorieten. Dat effect is ook terug te vinden in de snelststijgende zoekwoorden die Google voor Nederland opgeeft, met onder meer ‘buienradar’, ‘telegraaf’, ‘postbank’, ‘ziggo’ en wederom ‘Hyves’ in de de top-10.

Shutterstock
Shutterstock
Dat mechanisme is in de internationle statistieken van Google veel minder duidelijk terug te vinden. Wereldwijd zijn het vooral persoonsnamen waarop wordt gezocht. ‘Facebook’ en ‘Tuent’ zijn tussen ‘Sarah Palin’, ‘Beijing 2008’ en ‘Heath Ledger’ de twee enige websites in de internationale top10.
Meest populair in Nederland: 1. hyves 2. youtube 3. marktplaats 4. google 5. weer 6. routeplanner 7. msn 8. hotmail 9. auto 10. lyrics Snelst stijgend in Nederland: 1. iphone 2. buienradar 3. hyves 4. youtube 5. wiki 6. wii 7. telegraaf 8. postbank 9. webmail 10. ziggo
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee