Overslaan en naar de inhoud gaan

IBM bespaart op HR

IBM is zover gevorderd met de implementatie van e-HR op Europese schaal, dat sinds de start in 1995 een besparing op de personeelsformatie voor human research van 65 procent is geboekt. Volgens Stefanie Voquer, directeur HR Operations IMB Global Services, zorgt het intranet van het in Portland (UK) gevestigde service center voor HR, voor forse efficiencywinst bij het Europese HR-werk.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Wekelijks worden negenhonderd e-mails van IBM’ers uit 21 Europese landen afgehandeld door een staf van honderd mensen. Het intranet geeft managers en IMB-personeel informatie op het gebied van compensatie en toeslagen, scholing, welzijn en salarisstructuren. Ondanks het bestaan ervan blijft bij IBM de telefoon populair. Het service center krijgt elke week zesduizend telefoontjes met vragen van personeel en management uit heel Europa. Bert Ferwerda, directeur HR van IBM Nederland, bevestigt dat de e-HR goed werkt. “Op het service center in Engeland beantwoorden vier mensen alle vragen vanuit Nederland. Indien het om zeer typisch Nederlandse zaken gaat, komen vragenstellers uiteindelijk gewoon op mijn afdeling uit.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in