’KPN schendt privacy klanten’
Over de inhoud van de mailings diende One.Tel begin een week eerder al een klacht in bij de Reclame Code Commissie (RCC). KPN zou in een prijsvergelijking ’appels met peren’ vergelijken en zo de klant misleiden, meent Schrama De RCC houdt een hoorzitting over de kwestie op 25 april. KPN doet bij monde van woordvoerder Walter Samuels alle klachten af als ’flauwekul’. „Wij hebben de klantengegevens nodig voor de afrekening met One.Tel. Wanneer wij mailings rondsturen doen wij dat naar onze eigen klanten. Dan is het niet te vermijden dat daar ook klanten van One.Tel tussen zitten.” Klanten van carrierselect-bedrijven zoals One.Tel zijn echter automatisch ook klant bij KPN voor al het inkomende telefoonverkeer. Samuels ontkent dat KPN op One.Tel-klanten gerichte marketingacties voert. De Registratiekamer zegt de zaak aan te grijpen om te bezien of dergelijke bestanden met abonneegegevens gebruikt mogen worden voor andere doeleinden dan waarvoor ze zijn aangelegd. „Die vraag staat los van het feit of KPN dat ook doet”, zegt woordvoerder Rudi Schreijnders. Hij verwacht dat de procedure al snel enkele maanden in beslag neemt. (tdo) Zie onze eerder berichtgeving:One.Tel beschuldigt KPN van misleiding - 2 april