Microsoft komt klanten iets tegemoet met licenties
Microsoft heeft gisteravond aangekondigd dat de zogeheten 'launch-period' die klanten hebben om over te stappen op de nieuwe licentiebepalingen is verlengd tot 28 februari 2002. Tot gisteren sloot die termijn op 31 december van dit jaar. Met de stap komt Microsoft enigszins tegemoet aan de wens van een groot aantal klanten om meer tijd te hebben voor de overstap naar het nieuwe licentieprogramma, dat begin mei werd aangekondigd.
Veel klanten voelen zich overvallen door de korte termijn die Microsoft hen geeft om te besluiten of men al dan niet aanhaakt bij het nieuwe licentie programa. De onduidelijkheid over het nieuwe licentiebeleid maakt het klanten moeilijk een goede prijsvergelijking te maken. Tegenover de NGN (Netwerk Geruikersgroep Nederland) erkende Erwin Visser, marketing manager van Microsoft Nederland dat zijn firma gedurende de overgangsperiode veel onduidelijkheid over z'n klanten uitstort. Op termijn zal het licentiebeleid echter helderder en eenvoudiger worden, zo verzekerde hij. (waw) Zie onze eerdere berichtgeving:Gebruikers hekelen nieuwe licenties Microsoft