Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft leunt zwaar op MSN

In de VS heeft Microsoft het startsein gegeven voor een nieuwe reclamecampagne voor het MicroSoft Network (MSN). In totaal trekt de softwaregigant een budget van 50 miljoen dollar uit voor de promotie van MSN.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Het is vooral de bedoeling om abonnees los te weken van America Online (AOL), een informatiedienst die recentelijk zijn tarieven heeft verhoogd. AOL Time Warner heeft de prijs van een maandabonnement met 2 dollar verhoogd. Volgens de firma is dit de eerste verhoging in drie jaar tijd. Het MSN heeft een roerige geschiedenis achter zich. Aanvankelijk wilde Microsoft helemaal niets te maken hebben met internet. MSN werd toen gepresenteerd als een volwaardig alternatief voor het wereldwijde netwerk. Volwaardig vanuit de optiek van Microsoft dan, want in de begindagen kon via MSN alleen in de Microsoft-domeinen worden gesurfd. Kwade gebruikers maakten daar snel een einde aan. Over het algemeen kan het bestaan van MSN worden omschreven als 'kwakkelend'. Volgens de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal hoeft AOL zich niet zoveel zorgen te maken om de acties van Microsoft. Bij een voorgaande prijsverhoging (in 1998) zegden maar weinig mensen hun abonnement bij AOL op. (rak) Zie ook onze eerdere berichtgeving:Reorganisatie AOL kost 965 miljard dollar - 18 mei AOL heeft meer dan 29 miljoen leden - 17 april Vivendi verkoopt aandeel in AOL France - 26 maart

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in