Microsoft leunt zwaar op MSN
Het is vooral de bedoeling om abonnees los te weken van America Online (AOL), een informatiedienst die recentelijk zijn tarieven heeft verhoogd. AOL Time Warner heeft de prijs van een maandabonnement met 2 dollar verhoogd. Volgens de firma is dit de eerste verhoging in drie jaar tijd. Het MSN heeft een roerige geschiedenis achter zich. Aanvankelijk wilde Microsoft helemaal niets te maken hebben met internet. MSN werd toen gepresenteerd als een volwaardig alternatief voor het wereldwijde netwerk. Volwaardig vanuit de optiek van Microsoft dan, want in de begindagen kon via MSN alleen in de Microsoft-domeinen worden gesurfd. Kwade gebruikers maakten daar snel een einde aan. Over het algemeen kan het bestaan van MSN worden omschreven als 'kwakkelend'. Volgens de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal hoeft AOL zich niet zoveel zorgen te maken om de acties van Microsoft. Bij een voorgaande prijsverhoging (in 1998) zegden maar weinig mensen hun abonnement bij AOL op. (rak) Zie ook onze eerdere berichtgeving:Reorganisatie AOL kost 965 miljard dollar - 18 mei AOL heeft meer dan 29 miljoen leden - 17 april Vivendi verkoopt aandeel in AOL France - 26 maart