Microsofts Bing haalt banden met Facebook aan

Zwaarder gewicht voor Facebook-kennissen
De eerste optie, vertrouwde vrienden, is een aanscherping van de mogelijkheid die er al was om geïnformeerd te raken over zoekresultaten waarbij Facebook-bekenden de optie 'Like' hadden aanklikt. Voortaan laat Microsoft die positieve beoordelingen zwaarder doorwegen in de rangschikking van de zoekresultaten.
Collectieve IQ maakt gebruik van alle positieve beoordelingen van Facebookers, niet alleen van de bekenden van de zoeker. Zo krijgt een gebruiker van Bing inzicht in de collectieve wijsheid van de 600 mijoen Facebookers, aldus Microsoft.
Input van bekenden bij het zoeken
Zoeken in overleg maakt het mogelijk input van bekenden te vragen bij het uitvoeren van zoekopdrachten en het beoordelen van de resultaten. Dat is volgens Microsoft van nut bij het voorbereiden van aankopen.
Los van deze mogelijkheden zal Microsoft Bingers via hun Facebook-account ook ongevraagd van informatie voorzien, bijvoorbeeld over aanbiedingen voor producten of reizen naar bestemmingen waar ze eerder interesse in getoond hebben.
Voorsprong op Google
Microsoft heeft met de integratie met Facebook een belangrijk voordeel op Google. Tot nog toe heeft zich dat niet op spectaculaire wijze vertaald in terreinwinst op de dominante zoekmachine. Maar de relatie wordt kennelijk door beide partijen gekoesterd. Facebook schrok althans niet terug voor een poging om in de pers een campagne tegen Google op te starten, toen bleek dat Google via zijn zoekmachine probeert informatie over Facebookers en hun onderlinge relaties te destilleren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee