Overslaan en naar de inhoud gaan

PinkRoccade zoekt tweede thuismarkt

PinkRoccade wil minder afhankelijk worden van klanten in Nederland. De IT-dienstverlener probeert binnen enkele jaren een tweede thuismarkt in Europa te vinden. Het Verenigd Koninkrijk gooit hierbij hoge ogen. Dat heeft directeur H. Bosma vandaag gezegd in een toelichting op de jaarcijfers.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Bosma is tevreden over de jaarresultaten van PinkRoccade, dat is voortgekomen uit het Rijkscomputercentrum. "Gelet op de omstandigheden in de ICT-sector hebben we een goed jaar achter de rug", meent hij. PinkRoccade maakte vorig jaar een nettowinst van 42,9 miljoen euro (94,5 miljoen gulden), 31 procent meer dan in 1999. De omzet klom met bijna 37 procent tot 649,8 miljoen euro (1,43 miljard gulden). De marge steeg, conform de verwachtingen, van 8,7 naar 10,2 procent. Door de overnames van de Tas Groep en van ASZ, het automatiseringscentrum van de Gak Groep, wist PinkRoccade het marktaandeel in diverse sectoren 'aanzienlijk' te versterken, aldus de directie. Het bedrijf zal zich in Nederland onverminderd blijven richten op klanten die hun ICT-diensten willen uitbesteden. PinkRoccade is opmerkelijk optimistisch over de resultaten die het bedrijf in 2001 zal behalen. Het bedrijf voorziet 'ondanks de huidige onzekere ICT-markt' een groei van omzet en winst met tenminste 30 procent. Wel houdt de directie een slag om de arm indien dit jaar sprake mocht zijn van 'onvoorziene tegenvallende externe ontwikkelingen'. (gke)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in