Samenwerking IBM en Apple op stoom
De alliantie tussen het hippe en consument-gerichte Apple en het wat behoudende en strikt corporate georiënteerde IBM verraste menigeen. Tegelijkertijd maken de verschillen duidelijk waar de kracht van de samenwerking ligt: IBM kan zich via Apple revancheren op in het mobiele segment, waar het tot dusverre achterbleef. En Apple krijgt een lijntje naar de interne IT-afdelingen van grote organisaties, waar men de iPhone en de iPad tot dusverre hoofdzakelijk percipieert als lastig in te passen 'own devices'.
Specifiek voor IBM geconfigureerde iPhones
Wat nu eigen de concrete producten zijn waarmee Apple en IBM hun samenwerking substantie willen geven is nog steeds niet specifieker aan geduid dan 'op iOS toegespitse beveiliging, analytische tools en management-informatie apps. Verder zal IBM reseller worden van door Apple specifiek voor de doelgroep van IBM geconfigureerde iPhones en iPads.
Apple probeert al langere tijd een voet tussen de deur te krijgen bij het bedrijfsleven. Maar de successen in die strategie, zoals 20.000 iPhones voor het Chinese Baidu en een vergelijkbaar aantal bij liftenfabriek Schindler, staan vooralsnog in geen verhouding met de penetratie in de consumentenmarkt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee