Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone weet omzet wat op te schroeven

Tussen 1 april en 30 juni van dit jaar kwam 453,3 miljoen euro bij Vodafone Nederland in het laatje. De groei is te danken aan een toename van het aantal mobiele postpaid-klanten, de groei van het aantal 4G-klanten tot 1,3 miljoen en een sterke groei van het aantal vaste diensten op de consumenten- en zakelijke markt, waaronder internet, TV en zakelijke oplossingen, aldus Vodafone.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Het aantal klanten bleef stabiel, op 5,2 miljoen. Abonnementen raken meer in zwang; inmiddels heeft Vodafone Nederland een kleine 3,9 miljoen 'postpaid'-klanten, 1,9 procent meer dan vorig jaar. Het aantal prepaid-klanten daalde bijna 10 procent naar 1,285 miljoen. Dat is op zich goed voor de omzet. Gemiddeld levert een abonnement Vodafone 32,10 euro op, en een prepaid-klant 4,10 euro. Maar die opbrengsten staan wel onder druk. De gemiddelde abonnee gaf 3,6 procent minder uit dan een jaar teug, de gemiddelde prepaid-klant 4,7 procent minder.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in