Vodafone weet omzet wat op te schroeven
Tussen 1 april en 30 juni van dit jaar kwam 453,3 miljoen euro bij Vodafone Nederland in het laatje. De groei is te danken aan een toename van het aantal mobiele postpaid-klanten, de groei van het aantal 4G-klanten tot 1,3 miljoen en een sterke groei van het aantal vaste diensten op de consumenten- en zakelijke markt, waaronder internet, TV en zakelijke oplossingen, aldus Vodafone.
Het aantal klanten bleef stabiel, op 5,2 miljoen. Abonnementen raken meer in zwang; inmiddels heeft Vodafone Nederland een kleine 3,9 miljoen 'postpaid'-klanten, 1,9 procent meer dan vorig jaar. Het aantal prepaid-klanten daalde bijna 10 procent naar 1,285 miljoen. Dat is op zich goed voor de omzet. Gemiddeld levert een abonnement Vodafone 32,10 euro op, en een prepaid-klant 4,10 euro. Maar die opbrengsten staan wel onder druk. De gemiddelde abonnee gaf 3,6 procent minder uit dan een jaar teug, de gemiddelde prepaid-klant 4,7 procent minder.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee