Overslaan en naar de inhoud gaan

Sogeti roept sector op zich aan te sluiten bij re-integratieplan

Zo’n 4 jaar geleden bedacht Speelman dat er iets moest veranderen aan het re-integratiebeleid bij Sogeti. “We hadden langdurig zieke medewerkers weinig te bieden om goed te herstellen. Onze professionals zitten bij de klant. Dat maakt re-integreren extra lastig. Een commerciële partij zit doorgaans namelijk niet te wachten op iemand die een tijd uit de running is geweest en weer langzaam aan wil beginnen met werken, gedurende een paar uur per week.

” Dat betekent dat het re-integreren meestal op een van de kantoren van Sogeti plaatsvindt. “Dat werkt niet voor iedereen even goed. Ten eerste omdat de aard van de werkzaamheden die hier worden gedaan niet altijd even uitdagend is en ook niet altijd voldoening geeft. Ten tweede omdat iedereen daar weet dat je langdurig ziek bent geweest en je niet altijd zin hebt om daarover te praten.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in