Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemeenten schieten tekort op internet

Den Haag, 16.20 - De organisatie achter de gemeentelijke website staat een verdere ontwikkeling van online diensten in de weg. De website wordt niet gedragen door de hele organisatie maar blijft een verantwoordelijkheid van de communicatie- en automatiseringsafdelingen. Dat blijkt uit een onderzoek van EPN en PricewaterhouseCoopers naar de rol van internet bij de gemeentelijke milieutaken.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

De meeste gemeenten komen niet verder dan het aanbieden van informatie: wanneer wordt het afval opgehaald (64%), hoe hoog is de afvalstoffenheffing (52%) hoe zit het met verleende milieuvergunningen (42%). Bij slechts twaalf procent van de gemeenten kan de burger via e-mail vragen stellen of klachten indienen. De resultaten lijken het algemene beeld rond gemeentelijke dienstverlening via internet te bevestigen, die blijft grotendeels beperkt tot informeren. Dat komt mede doordat online dienstverlening een geringe prioriteit geniet en evenredig capaciteit en middelen toebedeeld krijgt. (pli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in