Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheid VS start campagne tegen pop-up

De Federal Trade Commission is een proces gestart tegen een Californisch bedrijf dat tegen betaling software aanbiedt om zijn eigen pop-up-advertenties te bestrijden. Volgens de Amerikaanse toezichthouder op het handelsverkeer gaat het om elektronische vorm van afpersing.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

De FTC heeft voor elkaar gekregen dat een rechter de praktijken van het in San Diego gevestigde D-Squared Solutions voorlopig aan banden heeft gelegd. Het bedrijf wordt ervan beticht onrechtmatig gebruik te maken van de Windows Messenger Service in het besturingssysteem van Microsoft door iedere tien minuten een pop-up te versturen. Volgens een door het persbureau Associated Press geraadpleegde juridisch deskundige is het proces een eerste stap in de bestrijding van hinderlijke reclamevensters op websites. (svm) Zie ook:‘Aggressieve’ pop-up in VS toegestaan - 8 september 2003

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in