Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheid weet niet wat burger wil

De Nederlandse overheid scoort bovengemiddeld op internationale ranglijsten voor e-government omdat die gebaseerd zijn op de geavanceerdheid van het aanbod. Als het gaat om het gebruik, de vraag, doet Nederland ondanks het hoogste percentage breedbandaansluitingen het slechter dan de meeste omringende landen. Slechts 30 procent van de burgers zocht ooit informatie op een overheidssite.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

De overheid registreert het gebruik niet systematisch en verdiept zich niet in de behoeften en mogelijkheden van de burgers bij elektronische dienstverlening. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Twente in opdracht van het ‘e-government-departement’ Binnenlandse Zaken.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in