Overslaan en naar de inhoud gaan

Spam neemt fors toe

De internetgebruiker kan de komende jaren flink wat meer e-mailreclame verwachten. Dat blijkt uit onderzoek van zowel IDC als Emedia. De laatste, een Britse uitgever van e-mailpublicaties, ontdekte dat 90 procent van de bedrijven van plan is om het komende jaar te gaat experimenteren met e-mailreclame.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Emedia meent echter dat er een cultuuromslag voor de deur staat. De bedrijven zouden kiezen voor de zogenaamde opt-in-strategie waarbij de internetgebruiker aangeeft e-mailberichten te willen ontvangen. Volgens Emedia is op dit moment 10 procent van het e-mailverkeer te beschouwen als spam. IDC meldt dat de hoeveelheid spam in de komende vier jaar verdubbelt. Van de 60 miljard boodschappen die in 2006 dagelijk verstuurd worden zal nog slechts de helft uit privé-post bestaan. Vandaag de dag is nog tweederde van de ruim 30 miljard mailtjes van vrienden of bekenden.(pli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in