Overslaan en naar de inhoud gaan

Adobe neemt Macromedia over

Adobe neemt Macromedia over voor 3,4 miljard dollar in aandelen. Dat moet een bredere basis opleveren om documenten, video en andere media te distribueren via pc’s, mobiele telefoons en andere elektronische handapparatuur.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Beide bedrijven hebben software ontwikkeld die bijzonder veel gebruikt wordt. Adobe is vooral bekend van Adobe Reader en de uitvinding van PDF, maar ook van Photoshop en Illustrator. Macromedia is de maker van Flash en Shockwave. Beide organisaties waren al bezig met de penetratie van de markt voor mobiele telefoons en handcomputers. De overname moet Adobe ook een sterkere positie geven ten opzichte van Microsoft, dat in Longhorn, de volgende versie van Windows, technologieën wil toepassen waarmee documenten elektronisch verstuurd kunnen worden. Daarmee zou de positie van PDF sterk ondergraven moeten worden. Adobe betaalt omgerekend een kwart meer voor de aandelen van Macromedia dan de meest recente aandelenkoers. (Tanja de Vrede)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in