Mozilla vernieuwt huisstijl
Peter Bilak van het Nederlandse bedrijf Typotheque ontwierp een lettertype gebaseerd op het oude Courier-font, waarmee hij zowel verwijst naar hoe veel programmeerwerk er vroeger uitzag als naar de journalistiek, volgens Mozilla omdat het bedrijf deelneemt aan het debat over 'de gezondheid van het internet'.
Het Britse bureau Johnson Banks is afgelopen zomer begonnen met het ontwerpen van een nieuwe merkidentiteit voor Mozilla, en heeft daar uitgebreide feedback op gevraagd van iedereen die maar aan de conversatie wilde deelnemen. Het logo met de verwijzing naar het http-protocol in het midden ('omdat we een internetbedrijf zijn') is het resultaat.
Terug naar 1997
De ontvangst is zacht gezegd gemengd te noemen: in de reacties wordt vooral de url-verwijzing :// erg ouderwets genoemd en veel mensen wijzen erop dat de meeste browsers dat deel niet eens meer tonen als het om een onbeveiligde verbinding gaat. Of deze vernieuwing Mozilla gaat helpen iets van zijn relevantie terug te winnen - het bedrijf heeft eigenlijk alleen nog echt succes met de Firefox Focus-app voor iOS - is dus nog maar de vraag.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee