9292 experimenteert met WhatsApp
Vragen beantwoorden
Vanaf maandag 29 juni 2015 kan een geselecteerde groep reizigers gebruik maken van WhatsApp om vragen en opmerkingen over het openbaar vervoer te stellen. Tijdens de pilot beantwoordt 9292 deze vragen van 8:30 uur tot 17:00 uur. De keuze om WhatsApp in te gaan zetten werd mede gemaakt omdat de dienst volledig kon worden geïntegreerd in een social media dashboard van OBI4wan, waarvan 9292 al gebruik maakte. Volgens OBI4wan is 9292 met deze pilot een van de eerste bedrijven die WhatsApp zakelijk inzet.
Geen reisadvies
“Met deze integratie kan 9292 de reizigers snel én persoonlijk informeren. We denken dat WhatsApp veel potentie heeft als servicekanaal” zegt Stefan Hulman, Algemeen Directeur van 9292. Hij benadrukt dat via WhatsApp geen reisadviezen gegeven worden. “Om goede reisadviezen op maat te kunnen geven is veel specialistische kennis nodig. Daarvoor hebben we ons Call Center. WhatsApp leent zich volgens ons echter prima voor consumentenservice en we zijn dan ook erg benieuwd naar de reacties van het publiek.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee