Overslaan en naar de inhoud gaan

Accenture is het boekhouden niet verleerd

In 2000 was een arbitragezaak nodig om Andersen Consulting volledig los te maken van het accountancybedrijf Arthur Andersen, waar het in 1989 uit voortkwam. Maar pas toen ook de naam veranderde, werd ook voor de buitenwacht het conceptuele lijntje tussen het adviesbedrijf en de accountants echt verbroken. Toch lijkt het boekhoudkundige denken Accenture nooit helemaal te hebben verlaten.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Vrijwel alle marketinguitingen zijn doordrongen van de gedachte dat een advies alleen waarde heeft als je het effect ervan in de boeken aan de batenzijde kunt terugvinden, of zoals Accentures managing director Nederland Sander van ’t Noordende het formuleert: "Effect is alleen effect als je het kunt meten."

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in