Apeldoorn kiest voor midoffice Inter Access
Apeldoorn wil in 2010 een groot deel van zijn diensten voor burgers en lokale ondernemers multichannel ontsluiten en gelijktijdig zijn administratieve inzet verminderen. Een belangrijk element daarbij wordt ‘customer selfservice’, waarbij de klant met behulp van digitale afhandeling zoveel mogelijk zelf moet doen.

Shutterstock
Shutterstock
De oplossing die Inter Access aandraagt omvat twee gekoppelde omgevingen: het ‘standaardisatieplatform’ en het ‘innovatieplatform’. De eerste omgeving biedt componenten met standaardfunctionaliteit rond authenticatie (DigiD), backofficekoppelingen en dienstverleningsprocessen. Het innovatieplatform bevat componenten van Oracle en FileNet en is bedoeld voor het realiseren van gemeentespecifieke doelstellingen die niet met het standaardisatieplatform mogelijk zijn. Inmiddels maken meer dan 28 gemeenten (met samen meer dan twee miljoen burgers) in Nederland gebruik van de WebNext MidOffice suite, die voldoet aan de Nederlandse Overheid Referentie Architectuur (NORA).
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee