Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven vaak slecht bereikbaar

Ruim de helft van de Nederlandse bedrijven was vorig jaar net als een jaar eerder slecht telefonisch bereikbaar. Dat blijkt uit onderzoek van KPN. Positieve uitschieter is de zakelijke dienstverlening. De gezondheidszorg scoort relatief slecht.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het onderzoek is gebaseerd op analyse van vijftigduizend telefoontjes naar uiteenlopende organisaties. Het niet tijdig opnemen van de telefoon is een belangrijke oorzaak van de slechte bereikbaarheid. De onderzoekers leggen de ’irritatiegrens’ bij vijftien seconden overgaan van de telefoon. Vorig jaar duurde het in 27 procent van de gevallen langer. Een ander probleem is dat de beller niet altijd zijn doel bereikt. In ruim de helft van de gevallen kreeg de beller geen alternatief aangeboden als de juiste persoon niet bereikbaar was. KPN constateert ook dat de groei van de verscheidenheid aan communicatiemiddelen een negatief effect heeft op de bereikbaarheid.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in