Overslaan en naar de inhoud gaan

Betaalde online-diensten niet populair

Maar weinig internetgebruikers zijn bereid te betalen voor online-diensten, zo blijkt uit onderzoek van Jupiter Media Metrix. Het bedrijf enquêteerde ruim tweeduizend consumenten.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Ruim zestig procent voelt er niets voor om te betalen voor bijvoorbeeld muziekuitwisseldiensten als Napster en berichtendiensten als Instant Messenger die nu nog grotendeels uit advertenties worden gefinancierd. Er is volgens Jupiter geen echte ‘killer-applicatie’ waarvoor consumenten willen betalen. Uit het Jupiter rapport ‘Paid Consumer Services: Assessing Market Opportunities’ blijkt dat eenderde van de ondervraagde consumenten gebruik maakt van een gratis e mail-account. Men wil niet betalen voor extra mailfaciliteiten. Alleen voor gokken en digitale muziek is een aantal gebruikers bereid te betalen. (jli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in