Overslaan en naar de inhoud gaan

Bruggen bouwen helpt bij ICT op school

De achterstand van leraren op leerlingen in technische kennis van computers en internet is niet meer te overbruggen. Dit wordt gesteld in het rapport van het Sociaal Cultureel Planbureau en het Rathenau Instituut dat vorige week is verschenen over de digitale generatie. Als achterstand gedefinieerd wordt in termen van ‘snelheid van bedienen’ of ‘snelheid van gamen’ dan is de voorsprong van leerlingen evident. Laat die voorsprong aan de leerlingen die behoren tot de digitale generatie.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Dat zijn de leerlingen die zijn opgegroeid met internet en van huis uit vertrouwd zijn met een verscheidenheid aan ICT-toepassingen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in