Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitaal klantdossier een geruisloos succes

In juli kon staatssecretaris Aboutaleb (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) melden dat bijstandsgerechtigden in 442 van de 443 gemeenten hun gegevens konden checken en enige e-diensten gebruiken. Een succes dus, en “goed voorbeeld van samenwerking met het belang van de burger als leidraad”. Het DKD noemde hij “een belangrijke stap op weg naar een ontkokerde overheid die haar burgers niet meer naar de bekende weg vraagt”.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

In fase 2 (die ene achterblijver doet inmiddels ook mee) wil Aboutaleb het DKD uitbreiden naar aanpalende domeinen van e-overheid en dienstverlening. Het wordt voorbeeldproject in het ‘Nationaal uitvoeringsprogramma dienstverlening en e-overheid’.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in