Overslaan en naar de inhoud gaan

E-commerce-topvrouw van Ford weg

De ‘electronic commerce executive’ van Ford Motor Company treedt per 1 augustus af omdat de auto- en truckfabrikant zich meer met kerntaken gaat bezighouden en de e-commerce-activiteiten reduceert.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Vice president Karen Francis (39) die vorig jaar van de Internet Capital Group kwam, gaat op zoek naar andere uitdagingen en blijft Ford adviseren als het om e-commerce gaat. De ‘ConsumerConnect unit’ Fords klantenservice afdeling waar Francis ook verantwoordelijk voor was, valt straks onder de marketingafdeling. Ford is de e-commerce en technologie-gerelateerde innovaties van voormalg topman Jacques Nasser aan het terugdraaien. Afgelopen maand sneuvelde bijvoorbeeld de joint-venture met Qualcomm, om gezamenlijk een communicatievoorziening in auto’s te ontwikkelen. Vorig jaar werd een eind gemaakt aan een programma dat tot doel had alle medewerkers van computers en internettoegang te voorzien. (cna)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in