Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Energiesector moet gegevens bundelen’

Energiebedrijven wacht een zware test als vanaf 1 juli consumenten hun eigen stroom- en gasleverancier mogen kiezen. Hoewel de administraties van de energiebedrijven de overstap van een klant technisch inmiddels wel aankunnen (zo hebben ketentesten inmiddels bewezen), zal het grote volume overstappers en de gebrekkige kwaliteit van de klantgegevens toch voor forse administratieve problemen kunnen zorgen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Dat zou niet hoeven, stelt Cap Gemini Ernst & Young (CGE&Y) in zijn jaarlijkse rapport ‘Trends in Energy 2004’, als de energiebedrijven maar hun klant- en meetgegevens zouden bundelen en tot een integer geheel zouden maken. De energiebedrijven zouden er wel oren naar hebben, maar wachten eerst de ‘hete administratieve zomer’ af.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in