Foto: High-tech-postzegel vestigt aandacht op IT achter Torino ’06
Atos Origin wil zich ermee voor een breder publiek profileren als hightech-bedrijf achter de Olympische Winterspelen. Atos is sinds 2002 (Salt Lake City) huisautomatiseerder van de Olympische Spelen, maar bij gebrek aan storingen merken sporters en toeschouwers daar doorgaans betrekkelijk weinig van. Voor de Winterspelen 2006 zet Atos Origin 2500 medewerkers in, waaronder drie- a vierhonderd vrijwilligers. Samen runnen ze vele tientallen applicaties voor zaken als accreditatie, logistiek, fysieke toegangsbeveiliging en registratie en communicatie van uitslagen. Volgens directeur Wilbert Kieboom haalt Atos Origin, onder meer door de spelen tegenover klanten als showcase op te voeren, wel voldoende rendement uit de sponsoring, maar "gezien het feit dat wij als Frans-Nederlands bedrijf feitelijk ‘De Spelen’ verzorgen, hadden we eigenlijk meer prioriteit vanuit de media verwacht." foto: de beeldredaktie/herbert wiggerman